法國銀器十五件組
Antique French Restauration Sterling Vermeil 15pc Tea Service
Antiques : Silver : Flatware
As leisurely afternoon tea parties have all but disappeared in the hectic pace of today's lifestyle, these delightful 19th century French sterling silver tea services truly enchant me - a nostalgic reminder of when one had the time to enjoy a graceful, elegantly served, afternoon tea party.
Dating to the mid 1800's French Restauration era, this rare 15-piece tea service is comprised of : 12 Teaspoons, Spout Tea Strainer, Sugar Nips, and Tea Caddy Spoon. Each piece is original to the set. The vermeil (18K gold on silver) violin shaped handles are finely engraved with floral and scrolling foliate motifs, beautifully enhanced with silver guilloche panels. Both arms of the sugar tongs, and the tea strainer's octagonal rim, are decorated with the same delightful decor. The tea strainer features a graceful arching handle, and a scalloped repousse shell bowl.
Each piece is stamped with the French Minerve 800 mark and maker's mark for Parisian master Silversmith and Jeweler, Louis BENOIT, who commenced trading in 1828, rue Saint-Martin, Paris. Condition of the service is excellent, with only light signs of use.
The rosewood presentation box is inlaid with fine brass stringing and cartouche (monogram 'MF), and retains its original, beautifully preserved, satin and velvet fitted interior. There is a small piece of veneer loss on a back corner and towards the bottom on the right side of the box, as indicated in the photos. Hinges are firm, and there is a working lock - and key!

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

法國銀器五件組
SOUFFLOT: Antique French 5pc Hors d'Oeuvres / Afternoon Tea Serving Set
Antiques: Silver:Servers
Fabulous late 19th century sterling silver 5-piece hors d'oeuvres /afternoon tea service, complete with original presentation box, by renowned Parisian silversmith Henri SOUFFLOT. This beautiful service features exquisitely detailed floral decorated handles, with ornate foliate & scroll mounts. The sugar sifter, flat server, 4-pronged fork and serving spoon, have elaborate pierced and engraved ends, and knife blade is finely engraved with scrolling floral motifs. Monogrammed 'G.P'.
Beautifully crafted from the highest quality silver, each piece is stamped with the French Minerve 950 mark, and maker's mark for SOUFFLOT, (initials 'H.S', rising sun & star), active in 1884, rue de Turbigo, Paris. Excellent condition. The lid of the satin & velvet-lined presentation box is gold-tooled/embossed with the same initials as the service.

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

早餐事件
  週四一早載兒子去上學,在學校隔壁的早餐店前讓兒子下車,原本要拿零錢讓他自己買早餐吃,但是零錢不夠,就乾脆給他一百元,然後我就先開回家了。車子調頭後我有注意時間,還十三分鐘才打鐘。
  到了下午去接他放學,兒子一上車就說:「今天遲到二十分鐘。」
  我很訝異問:「怎麼會遲到呢?」
  兒子說:「我到早餐店原本不想吃東西,只叫了一杯奶茶,但是我喝了奶茶之後就想吃東西了,就叫了一個漢堡。漢堡是現做的,很燙,所以我就在那邊等等漢堡冷了才吃;越吃就覺得好好吃喔,吃了還想再吃,於是就再點一漢堡來吃。等第二個漢堡吃完,進教室就遲到了。」
  我聽了快昏了,問:「你吃那麼久時間,你有沒有注意旁邊坐的學生走光了沒?」
  兒子認真的想了一下,說:「我沒注意耶。」
  真是被打敗了、、、、


 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

玉藕片
  玉藕片也是常見的玉器,「藕」與「偶」同音,送人玉藕片就是賀「佳偶天成」的意思。玉藕片大部分質地都很好,因為藕片工少,特別能展現和闐玉的細緻溫潤!我這件算很爛的,前幾天在雅昌看到玉器拍賣目錄的帖子,裡面有件黃玉的藕片,哇!整個就像一片蜜汁糖藕,那才叫精品!價格應該也是嚇嚇叫吧。

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

小獸與壽翁
  這隻獸不錯吧,雖然是青玉質小獸,明清留皮圓雕件在市場有一定的行情,不過我買的很便宜,才台幣兩百五十元而已!就算我1989年底剛開始收古玉時也沒這麼便宜的價格!當然事出必有因,請看背面!
  背面一看就知道左前足斷腿修過,這修整並不用心,大概也沒有要騙人的意思,因為這個缺陷太明顯了,就是用幾條陰線描繪出左前足的輪廓,大致上讓這隻獸看起來四肢完整而已。
  我不知道小獸是老胡花多少錢買的,反正過很久都賣不掉,老胡就整理出一些賣不掉的貨底,包含這件在內,搞個一件兩百五任選。我買了這件和一個壽翁當教材,兩件都是有殘的明清件,壽翁的殘缺是在頭部上面,原本凸出頭部的部分可能是斷了,所以上方有個頭部三分之二大的面積的切齊新鋸痕,圓頭變平頭,因為沒破壞到面相的完整性,所以比較不明顯。
  四年多前老胡問我有沒有人物件可以賣,說大陸那邊好像在瘋人物件。我正好記得這件壽翁,想說老胡一定忘了以前賣過我這東西,就故意拿出來給老胡看。老胡看了直說這件可以,問我要賣多少?我學老胡的口吻,說買便宜、賣便宜,算一千就好。老胡很高興,講說這上面雖然有點傷,不過這價錢絕對可以賣得掉。呵呵,可見老胡眼力還是可以的,不過就是經手東西太多,那能每件都記得賣了多少錢。
  後來壽翁還真的被他賣掉了,原本我還想說是試老胡一下,這種殘的東西哪那麼好賣;但看他心情不錯的樣子,應該轉手的利潤很滿意吧。不到幾年時間,買兩百五竟然賣一千,嘖嘖,要是玩股票也這麼厲害就好。

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

  • Jan 04 Tue 2011 18:48
  • 玉蟬

          

玉蟬
三隻蟬

  因為之前拍的玉器都拿出來寫完了,昨天再拿出一盒玉器來拍照。這一盒裡面正好有一個格子裡放了三隻蟬,蟬、蟬、蟬,唉!不由得想起了520之後的股市,還真是慘、慘、慘。
  蟬的幼蟲原本是在土裡面以吸食樹木根部的液體為生,然後在某一天破土而出爬到樹上,再經破蛹才變為成蟬。古人認為蟬餐風飲露,是高潔的象徵,所以喜歡佩帶玉雕的蟬以示清高。明清時期的玉蟬數量甚多,還有許多結合蟬的玉雕題材,可見其象徵意義受歡迎的程度。
  其實古人誤會了,蟬是害蟲!蟬的幼蟲在土裡吸食樹根液汁過日子,成蟬在樹上是以尖細的口器刺入樹皮吮吸樹汁為食,這會危害樹木的生存!蟬是不喝朝露的,可見蟬是害蟲!古人搞不清楚這一點,還佩蟬以為清高,難怪會有「自命清高」這句話。


 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

嵌玉木盒
嵌玉木盒

  這個嵌玉木盒是老胡從日本買回來的,那次一共拿兩個類似的木盒給我看,一個才賣三千元!我看這價錢就是當時上面那塊玉的錢而已,當然都買下來了。
  這玉是老的,但木盒很明顯是新的,有多新就不清楚了。老胡說他問過賣給他的日本人,日本人說這木盒也是在日本買的,這個人也覺得應該不是他們日本人自己做木盒來鑲玉。以日本工資之高,我想若是日本人做的,轉這幾手才落到我手裡,台幣三千元是買不到的。以木盒上的漆還蠻亮的來看,應該是十幾年前這類片狀玉器還很便宜時,有腦筋轉得快的人在大陸訂做這樣的嵌玉木盒,做為一種古物新用的藝品銷到日本。
  木頭我是外行,不知道這盒子是用什麼木頭做的?上面嵌的玉是清晚期的,兩隻蝴蝶一小一大、一上一下,應是表示「蝴倒」,諧音「福到」的意思。
木盒上的玉 ↑

木盒上蓋內側 ↑木盒裡面 ↑


 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

身價上億的珊瑚媽祖


宜蘭南方澳 進安宮 珊瑚媽祖
進安宮 總幹事 邱嘉進指出 高四尺八的寶石
媽祖 是由一名在台北經營珊瑚公司的媽祖信眾所贈
所用的素材 以一顆重達二十公斤的寶石珊瑚為主 再
以黃金和其它種類的珊瑚製造而成 整體造價上億元
其中鳳冠部份就有十六公金 上千萬元價值 廟方特別
請保安來看管~
邱嘉進表示 媽祖和鳳冠都是請 台北三峽鎮雕刻師傅
賴威佑設計而成 共花了兩年半時間 可說是無價之寶~
賴威佑說為了增添媽祖的法相神威 雕刻時以十多公
斤的黃金 和四百四十六根頂級的珊瑚雕飾 組裝成鳳
凰  每只鳳凰各有其職 猶如護衛保護媽祖的安全~

資料來源:台灣網

安娘偎!上億台幣捏

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

南聖北帝君

南聖北帝君  頭戴天公帽 右手執福生筆 能增福.祿.壽 左手拿

無字天書 敘寫人世間的功與過 過去與未來 為文臉譜
但武將身~
感謝 屏東 生光殿 南聖北帝君 部落格 版主'珊妞'提供其 大主公 資料
南聖北帝君 共有三十六位兄弟 其在農曆一月二十二日淂道
農曆十月十七日萬壽
資料來源:屏東 生光殿 南聖北帝君 部落格
http://tw.myblog.yahoo.com/jw!PPmIjy6bBg7eU4wby4h0zNs-/article?mid=994&prev=996&next=991&l=a&fid=1

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

          

白府王爺

白府王爺 名孝德 字生飄  因童子稱白雲童
唐玄宗年間 歲次戊午年 一月二十四日 降生於陜西
省咸陽縣海陵 兄弟六人排行第四 自幼喜愛佛法 十一
歲遭安祿山之變 暫避太白山習文武 十七歲投軍河南
省孟縣 西元七七二年間 官拜'河東節度使' 西元七四一
年 官拜''安西北庭''行營節度使 二十四歲為官封''南康
王''二十五歲辭官退隱 ~
於河南嵩陽山修道八年 以松柏為食 代宗大歷八年
歲次庚寅年四月二十六日 嵩陽山昇道 歸太清境 追贈
''太子太保''道號松柏真人 佛號白佛童 玉皇大帝 尊駕
前內 三十六官將 排行第十四~
民間時逢瘟疫 上蒼憐憫 欽點''白府千歲''奉旨代天
巡狩 無量救世[白主公] 慈悲憐子降鑾於花蓮白靈宮普
施恩澤 苦海慈舟 救世萬民 化學瘟疫 啟化人心 普渡
眾生~
白靈宮  花蓮縣秀林鄉景美村加灣一七九之十二號

 

梁威廷 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()